Monday, August 10, 2009

SEPETANG BERSAMA KUMPULAN MANGGAS: KELISA GINO FOR SALE!!!!

Petang sabtu yang lalu raem jordison ajak aku p praktis ngan member band death metal yang tak seberapa best iaitu band Manggas kat studio kegemaran kitaorang iaitu studio Beaufort Rock City. Agak lama aku tak pigi studio... hehehe nampaknya semakin meriah la studio ni heheheheh rambut en. blair owner studio pun makin panjang....

Macam biasalah kitaorang jamming lagu2 baru sambil waimi tetiba ajak kitaorang main lagu yang agak lama kitaorang tak bawa dalam sesi latihan iaitu lagu Haus Sarbatus... hehehehe kira lagu Haus Sarbatus ni la yang menaikkan nama manggas di arena music keras tempatan selain lagu Batin Keramat. Honestly, mmg kitaorang dah lupa lupa kacang (ibarat kacang lupakan kulit tapi kami tak lupa diri).

Fakta ni terbukti dengan reaksi encik joad yang terkial2 masa part solo walaupun tugasnya hanyalah sebagai gitar kedua... heheheh raem jordison jangan ckp la HAHAHA sejak main ngan band Horror Punk yang terkenal Mi Scusi stroke dia mmg macam drummer punk abis hahaha lintang pukang di buatnya... aku sorang jer steady hahaha hakikatnya aku lagi fail... mmg lupa lirik dan kod... langsung terpadam dari memori hahahaha... we manage to solve this problem setelah membuat dua kali percubaan untuk refresh lagu tu...  biarpun tak begitu smooth tapi aku yakin dua kali jamming lagik mmg boleh tight balik...

Tak banyak perubahan playlist yang kitaorang praktis pada hari tu... hehehe lama jugak kitaorang bercuti. overall adalah lagu baru dan 2 buah lagu lama iaitu haus sarbatus dan batin keramat. Mungkin ni adalah playlist kitaorang untuk our next performance. Bila next performance tu biarla rahsia dulu.... belum ada comfirmation... nanti kalau dah kompom aku info kat korang...


Biasalah jamming berjalan lancar hehehe tali bass hari masih baru heheh sedap tangan aku mengentel tali bass tu heheheh cymbal pun baru... jenama paiste lagik tu... yang membuatkan aku ingat cymbal drummer Iron Maiden Nicko.... dengan lagu cover Jerangkung Dalam Almari... Joad kasi peluang aku nyanyi lagu tu biarpun aku mmg lupa lirik hahahahaha gasak jerlah.... sesi jamming hari ditutup dgn lagu batin keramat dan kami terus berarak ke kedai mamak yang berdekatan bagi menenami waimi untuk makan roti canai...

Ok la mata aku dah mengantuk... nak tido.... masa lepak kat kedai mamak aku nampak keta waimi ada sticker FOR SALE ... heheh biar betul dia nak jual? keta dia ni boleh tahan juga cantiknya.. kalau aku mmg sayang nak jual... tak tau la napa tetiba dia nak jual.... errr harga dia kat nak jual RM 38k keta ni dah takder loan kat bank... dah abis bayar dah.... hehehehehe kalau korang berminat boleh la usha gambar dia kat bawah....  heheheheheh mengikut waimi dia dah listkan keta ni kat mudah.com.. cubalah korang usha kat mudah utk berunding ngan empunya keta.... ok la bye.. cheers.... jumpa lagik



















9 comments:

Ijau D. Koceng said...

syg eh ymi mau jual 'gino'... dulu2 brapa K abis mau bikin, tiba2 mau jual? mcm kancilnya dulu... atau kancil ampling

dia punya strat xmau jual ka? hehehe...

Dr. Bentara said...

kereta comel!

Takilala said...

Huhuhu..lupa eh..

deaf-angel said...

bersih je keta tu hehe

Portdy said...

keta encik wimi ni buleh buat "italian Job" ni huhuhu

abang besi said...

cntik les paul tu,br kelmarin
creator dia mati.stratocster tu pon ok.ni mst folo iron maiden ni..heh..

Jairo said...

ijau: fender tu kalau waimi jual aku sudah booking

abg ben: yup mmg comey

deaf: keta tu jarang kuar

portdy: heheh mmgh kena sgt la tu

rockmetteler: joad suka ngan Iron Maiden....

Ijau D. Koceng said...

bass biru tu, BRC @ studio punya ka? main direct amp?

Nicholette Nichole said...

hi..care to follow mi blog?:-D