Wednesday, October 21, 2009

AKU BUAT SATU BLOG BARU

Entri kali ni agak simple.... hehehehe yup aku telah membuat satu blog baru yang mana ianya bakal memuatkan koleksi gambar yang aku telah ambik. Hehehehe jadi mat trendy plak aku... org sibuk ngan hobi photography aku pun sibuk nak buat hobi photography...

Yup mmg aku terpengaruh dgn trend terkini!!!! itu aku admit... Aku sebenarnya dari dulu selalu bercita - cita untuk memiliki sebijik kamera untuk amik gambar dan juga sebijik kamera untuk amik video... Aku bercita - cita utk memiliki benda2 ni bukan apa. Aku ni suka jalan2 p tempat orang... aku rasa agak rugi kalau aku tak amik gambar tempat2 yang telah aku pigi... selain tu aku juga selalu pigi gig di sekitar negeri Sabah... hahahaha kat sinilah keinginan untuk memiliki sebuah kamera dan handycam tu terbit.... bukan apa asal nak p jalan2 ker nak pigi gig ker sibuk la mencari sesapa yang ada kamera yang boleh dipinjam hehehehehe. Tak pernah aku terpikir untuk memiliki sebiji kamera SLR yang mana masa tu harga dia mmg sgt mahal.


Namun fenomena baru2 ni melihat dimana harga sebuah kamera digital SLR berada pada kadar yang berpatutan.... aku yang mana selama ni hanya mimpikan untuk memiliki sebijik kamera digital jenis2 powershot tetiba rasa teruja dengan harga pasaran tu.... lantas aku kumpul dana then angkat sebuah kamera DSLR yang sangat basic functionnya... cukup ngan keperluan aku disamping dengan harganya yang agak berpatutan (kalau nak kata murah tak la murah sangat....)mmg cukup untuk aku amik gambar.... hehehehehehe

Pastu ada satu lagik masalah... lepas ada kamera ni... masalah nak develop gambar2 yang telah disnap lagik yang muncul... isk byk gambar nak cuci ni... tapi sekarang ni kebanyakkan orang simpan gambar digital ni kat dlm pc, la cd takder la nak develop hahahahahaha sampai terciptanya digital photo frame wakakakakakakaka.... then terpikir plak aku ilham daripada beberapa orang rakan... buat plak photo blog.... hehehe ngam jugak selain boleh sharing gambar2 tu boleh juga ada org tolong komen utk improvekan gambar tu. FYI aku tak berapa suka dgn gambar2 yang telah diedit dengan photoshop.... terutamanya gambar2 bersubjekkan permandangan dan alam sekitar... macam hilang seaslian suasana sebenar semasa gambar tersebut diambil... kalau korang p lawat blog photo aku.. awal2 aku nak info kat korang semua gambar2 tersebut tidak diedit.. upload direct jer.. aku lebih suka macam tu....

Ok la cakap banyak tak guna... korang p lawat la blog gambar aku tu... mmg bubuh gambar jer dgn perkataan yang sangat minima... isk apa? link hahahah lupa plak aku ok korang boleh klik kat SINI kalau sudi tolong dan komen. Aku sangat berterima kasih jikalau korang turut memasukkan link blog baru aku ni kat dalam blogroll korang. Thanx in advance dari aku cheers....



p/s: sampai sekarang aku masih menyimpan keinginan utk memiliki sebuah handycam.... ntahlah bila la baru ianya akan tercapai...






9 comments:

Ijau D. Koceng said...

dana mockingbird... (atau esp/ltd 'berdarah')

Anonymous said...

buatla... t da ciap bgtau~~
turun la gig kat kl 7hb 11 ni~~
t aku wt antry flyersnyer~~

Jairo said...

ijau: mau cari gaduh ka itu? hahahahaha

ayu: nanti lu kasi wa detailnya k...

Ijau D. Koceng said...

gaduh2 sampai 'berdarah'! muahahaha...

Jairo said...

cis henci...

Takilala said...

handycam? bertambah lg la hobi ko.. teruskan usaha anda<-- ayat buku rekod

SkiD said...

Aku nak jugak buat hobi fotografi ni...tapi tak de DSLR pulak...

Ijau D. Koceng said...

skid - hobi fotografi ni xsemestinya ada dslr, guna polaroid, kamera filem atau kamera henpon pun blh jugak... cuma xbleh nak riak2 la

jairo - aku stuju dgn cadangan takilala, janpadul... teruskan usaha anda utk membeli handycam (jantah dipikirkan gitar 'bedarah' atu)

Anonymous said...

uiikkk cam best jak camera tu... aku pun angan2 gak mau beli camera camtu... hahaha berapala haraganya kunun????