Monday, December 15, 2008

BENCINYA AKU...

Aku sangat berperasaan benci pada hari ini!!!

Aku merasa benci atas disebabkan:

1) Satu - satunya mesin ATM kat tempat aku "Out of Service". Duit dipoket tinggal RM7 nak pi ambik duit huh!!! Next ATM machine yang paling dekat berjarak 16km a.k.a 32km kalau nak pulang balik... bengang aku!!!

2) Lepas dari ATM machine aku pi la carik makan utk lunch aku... Restoran kat bawah opis aku tutup plak hari ni. Kenalah aku jalan jauh sikit dalam dua blok kedai dibawah sinaran matahari yang panas diselaputi oleh angin kehampaan dari ATM machine aku. Sampai di sebuah kedai makan yang jarang - jarang aku pigi cissss lauk pauknya pun dah nak abis tinggal sayur kobis, ikan masak merah, dan sausage kena goreng. Then aku pilih satu ekor ikan masak merah ngan kuah dan sayur kobis. Masa aku nak order tu ada dua orang lagi order  sebelum aku.. tup tap dorang pun order benda yang sama ngan aku. Arrrrrgggghhhh dengan kesal pelayan tu kata ala bang sayur dah abis la... Dengan Hampa yang super saiya.. aku pun pilihlah ikan tadi ngan sausage sebagai ganti sayur yang dah sold out.. (dah la sausagenya kecut semacam jak.. Cis bedebah). Pastu aku p kuanter nak bayar dengan selamba cashier tu kasitau harga makan tu RM4 huh... Sampai gitu sekali... isk isk isk isk harga minyak turun tapi harga barang masih naik lagi.. cilaka!!! Tapi aku tak nak cakap banyak just bayar dan beredar dari kedai tu.. aku rasa benci lagi.

3) Paling aku benci ialah makanan yang aku beli tu... isk isk isk taknak cakaplah nanti korang kata aku tak bersyukur.. So, walaupun aku kena bayar harga yang tak sepatutnya aku tetap makan kasi abis... Tapi hati aku tetap sakit hati kerana line internet aku dari minggu lalu macam sial.....

-----------------------------------

p/s: korang jangan la benci aku....

No comments: