Wednesday, March 25, 2009

KISAH TEMAN SIPEMANCING: LANGIT TIDAK SELALUNYA CERAH

Hari ni aku tengok cuaca sporting jer... nanti lepas balik dari opis aku kira nak p laut la usha geng2 pemancing aku menjalankan operasi. Semalam aku ada join dorang tapii rezeki agak kurang plak walaupun saiz ikan yang ditangkap agak besar namun kuantitinya sikit. Mungkin faktor air yang tak sesuai kot... lagi pun sampah hanyut banyak tersangkut kat pukat kitaorang. Tapi biasalah adat menangkap ikan ni.. bukannya hari2 dapat hasil yang lumayan. Macam Jackie cerita kat aku masa tengahari hasil tangkapannya agak lumayan. Tapi dorang tak sempat menikmatinya kerana tiba dilokasi agak lewat berikutan ada kerja yang perlu diselasaikan hahahaha.. Biasalah tangkap ikan ni sekadar hobi jer. Dia cerita kat aku ada satu geng tu dapat berbesen ikan yang bersaiz sederhana.. fuh... ada ikan tenggiri, ada ikan kembung, dan juga ikan apa tu yang muncung tajam dan panjang aku lupa lah. Kalau dapat mmg boleh jual la separuh ikan tu katanya... apa nak buat bukan rezeki kitaorang hehehehe takper cuba lagi... tulah rasanya petang ni nak try camner mana la tau kan.

Teringat pulak aku hasil tangkapan kami pada misi yang terdahulu.. fuh sekali dapat ikan besar terus semua ligat cari kayu api nak panggang ikan segar... Tengok la senyuman en. Bob pada masa tu hehehehe senyum kepuasan tu... manakala Rudy kat belakang nun sibuk membelah kayu. Sedap wooo makan ikan bakar segar di tepi pantai.. kena lagi makan ramai - ramai mmg best la. Kelihatan juga member lain yang sibuk menyiang ikan2 kecil utk dibersihkan dan pastu dimasak ala2 tom yam. Isk bilalah lagi kitaorang dapat merasa macam ni? errrmmm tunggu dan lihat la... yang penting usaha jer la.. usaha tu kan tangga kejayaan... heheheheh wish me luck k!!! Cheers, have a nice day!!!!

2 comments:

Takilala said...

brapa hinggit ni aa kalau dijual?

Jairo said...

kalau kau cincai la rm8 sekilo hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAKAN & TAULAN

Follow by Email

JUMLAH PELAWAT

SEJAK 8HB SEPTEMBER 2008 (ISNIN) JAM 1.10 PETANG +8GMT