Monday, March 16, 2009

RIMBA YANG RIANG DI D'JUNCTION CLUB

Aku dapat tahu band RIMBA ni beraksi di D'Junction Club dari sorang rakan aku. Band ni sebenarnya adalah band local yang mana line upnya terdiri daripada rakan aku En. Walter (gitar). Bagi yang tak mengenali En. Walter ni heheh dia ni dulu selalu beraksi sebagai back up gitarist kepada Mr. Roger Wang artis Jazz kelahiran Sabah. Selain daripada itu... Mereka ni boleh dikatakan diantara band local yang paling laris di dalam memenuhi slot - slot live band di kelab2 terkenal di sekitar Kota Kinabalu. Dengan berbekalkan 3 orang penyanyi, gitaris, bassist, drummer, keyboardist dan tak lupa percussion dan saxofon, RIMBA menghidangkan playlist lagu2 yang segar dan terhangat di pasaran.

Sebenarnya aku ni sudah lama mengikuti perkembangan band ni... bagi yang biasa ngan perkembangan pergerakkan musick separa mainstream kat area Sabah ni mereka pasti akan kenal dgn band RIMBA ni... Selain dari En. Walter, line yang lain juga mempunyai reputasi yang begitu membanggakan di dalam kelas mereka yang tersendiri. Sejujurnya aku nak kasitau korang, mereka ni jauh lebih baik daripada band2 pretty boy dari Filipina yang membanjiri kelab2 di sekitar Kota Kinabalu. Mungkin korang nak cakap aku ni bias dalam mereview drg ni pasal aku kenal ngan dorang.. tapi kalau kawan dan drg main ala kadar aku takkan review dorang pasal tak kuasa aku nak bermuka - muka ngan dorang.. baik tak payah review.. buang masa aku jak lagipun aku review ni pun bukannya drg kasi aku duit! hahahaha Selain daripada lagu - lagu yang terhangat di pasaran terdapat juga di dalam playlist mereka senarai algu2 separa old school dari era 90an dan 80 an... jangan ckp rock.. hatta reggae pun drg layan... mmg boleh layan la... Korang nak tengok persembahan mereka ni? hahaha apa lagi p la serbu D'Junction Club Kota Kinabalu, Sabah.. Aku jamin puas hati... They will Rock Your Nite!!! Better than tengok AF7 wa cakap lu!!!!

p/s: segala info ni ihsan dari sorang rakan heheheh photo courtesy from RIMBA... hail.. keep on rockin' Guys!!!

7 comments:

Dr. Bentara said...

Sebenarnya aku ni sudah lama mengikuti perkembangan band ni... "

band ke awek bro? hehehe... takpe... gua paham..

Auk's de Nekrademus said...

jaiiiii
dulu lu tak bawak gua pon tgk ini band
hehehe
awek dia leh tahan ahhh

Anonymous said...

hahaha Abg. Ben jgn la ckp camtu terasa plak aku wakakaka

Auk's - uiks bukan hari tu nak aku bawa kau p kelab dangdut ker? hahahah joking bro.. nanti la next ngkorang dtg sini aku bawa round abis.. hehehehe

Takilala said...

Ni band serpihan band RIMBA BARA ke? huhuhu

Anonymous said...

ni mesti ambil nama dari lagu band urgent "rimba mistikal"

Anonymous said...

jai!!no phone awek tu ada x?..hahaha

Anonymous said...

syok ka band tuu..smua band yg pernah buat show d junction club pun sama jak..sy tau bah coz dlu sy keja sana..byk kali dah tukar2 band kan..asyik kna complain big bos sj..fnb manager sana pun byk demand jg ngan band2 yg perform tu..tpi apapun ada jg la yg bleh tahan..