Monday, November 24, 2008

NASIB SIBURUNG PUNAI

Hujung minggu baru - baru ni aku lepak ngan geng memancing aku En. Aza dan beberapa ahli yang lain... Hari tu mmg kami boring tahap dewa durjana... Then kami memutuskan untuk bertandang ke rumah En. Capci yang juga salah seorang teman pemancing yang selalu bersama kami. Setiba kami di rumah En. Capci dia takder kat sana menurut anaknya dia pi kedai jap... so kami tunggu la dia kat luar rumahnya. 

Semasa menunggu Capci, aku sempat berbual ngan mak mentua si Capci ni... Saja jak bertanyakan kabar... hahahahah korang tau apa yang mentua dia cakap kat aku? hahahahahah korang yg pernah membaca post aku yang terdahulu pasti ada terbaca kisah teman sipemancing. kalau belum... sila klik kat SINI . Kat post tu aku ceritakan tentang ular sawa peliharaanku... tapi 2 minggu sebelum Hari Raya Puasa baru - baru ni Ular tu terlepas dari kurungan. Rupanya - rupanya ular tu sedang menganas memakan ayam - ayam ternakan mentua si Capci.. hehehehe Sorry aunty... bukan aku yang kasi lepas ular tu... Dengan itu, serta - merta aku umumkan operasi memburu untuk menangkap ular tu. Takut tak cukup ayam nanti orang yang dikerjakannya. Operasi memburu Ular tu nantilah aku ceritakan k....

Sekarang berbalik kita kepada tajuk asal entry ni... selepas aku berbual ngan mentua si Capci, aku dan Aza usha - usha keliling rumah si Capci manalah tau ternampak ular aku yang lepas tu.. heheheheh tapi lain di cari lain yang kami jumpa... tup tap... ada seekor burung punai di dalam sangkar heheheheh rezeki ni... Kebetulan Capci tiba dari kedai aku terus ayat dia supaya sembelih burung Punai tu... (Kebetulan burung tu cedera dan macam takde tanda nak sembuh) ayat punya ayat akhirnya dia bersetuju.. ngan bantuan iparnya En. Sharil akhirnya burung punai tu pun selamat disembelih... apa lagi goreng pun sedap ...

p/s:

Korang suka makan daging burung punai?

No comments: