Thursday, April 9, 2009

PORTAL HIBURAN YANG PENCILOK

Baru2 ni kawan kawan cyber aku merungut akan hasil kerja mereka dicilok oleh website hiburan ternama tanahair. Kengkawan aku ni kira geng photographer yang bergiat aktif disekitar negeri Sabah... mereka yang aku maksudkan ada en. Gidong & En. Benny Liew. Aku selalu masuk ke dalam blog mereka untuk menikmati hasil kerja mereka... mungkin en. gidong ni org baru tapi potensinya mmg tampak sejak dia memilik senjata nikonnya hahaha tahniah bro... En. Benny ni plak sapa yang tak tau.. hehehehe mmg fames juga di kalangan photobloggers dgn hasil kerjanya superb!!! 

Aku mmg berbulu ngan pencilok - pencilok yang tak tau malu.. dah la ambik hasil kerja org lain pastu dgn konfiden drg kasi tukar itu watermark p nama drg.. kunun drg punya photographer yang bikin... cis!!! pigi birak la!!!! dah pencuri.. penipu.. dari pengamatan aku rakan aku yang terbabit bukanlah demand nak minta bayar ke apa ker walaupun website or portal hiburan tu menjana duit dari penghasilan website rompakan yang tak bermaruah... 

sebenarnya, sebelum ni bukan member 2 org ni yang terkena ada lagi member yang kena seperti en Awang. Hahahaha tu lagi teruk hasil kerjanya jadi cover cd hahahaha. 

So, kepada org2 yang suka mencilok tu sila hentikan kegiatan anda yang tidak bermoral itu.. org dapat tau malu weiii..... sebaiknya korang minta la kebenaran dari tuan empunya gambar.. kalau takde reply kasi link ker or watermark tu jgn remove... ni selamber jer korang kasi remove... aku tau kalau si pemilik tu tak tau mesti korang tak kelam kabut minta maaf dan dgn selamba taik jak korang mengaku tu hasil kerja korang... korang tak tau ker proses editting gambar2 tu bikin berpeluh ketiak tuan empunya gambar? bagi portal2 hiburan yang besar2 tu... jgn la lokek.. kasi la duit sikit hasil daripada kerja mereka2 ni.. mana tau ada gambar best lagi tak mustahil drg lagi yang kontek korang nak share.. sapa tau kan? setiap titik peluh itu pasti ada harganya... pelacur pun kena bayar mahal inkan pula... 

Di sini aku nak list kan senarai web dan portal yang suka mencilok:

BEAUTIFULNARA - SINI

MY TALENTO.COM - SINI

OHBULAN - SINI & DI SINI

di fahamkan mereka dah minta maaf aku tak tau la ikhlas ker tidak... hentikanlah tabiat pencilok anda!!! namun masih ada bajingan yang menyokong sipencilok durjana ni seperti komen yang aku  petik dari portal pencilok:

+Jairo
  8 April, 2009, 14:06
  hahahahaha korang ni tau rembat hasil kerja orang lain jer!!!! fvck!@!!

-Ahli Mesyuarat Tingkap Reply:
 April 8th, 2009 at 2:19 pm
 Ape yg ko x puas hati lg ni….kang M dh xplen. & ngaku salah……Buat blog sndri la  wei……….siput sedut btul la….  <--- WOOOII ANAK ANJING AKU DAH ADA BLOG LA... DASAR PENYAMUN TARBUS!!!!

+Inspector Conan Reply:
  April 8th, 2009 at 2:27 pm
  Dah la tu woi..sian M..dia tak sengaja ar…

p/s: aku biasa juga cilok gambar org dari google tapi takla sampai aku padam watermark drg then tukar ngan aku punya malu aku eeehhhh...

9 comments:

Gidong said...

Tu lah pasal ... huhuhu

berteromber said...

sabo bang sabo...aku dah klik2 dah..hehe

Jairo said...

gidong: sy sokong kamu yearrrgghhh

berteromber; hehehehe abg klik link oh bulan ka klik iklan hahahahaha

bennyliew said...

thanks for the post bro

jairo said...

benny liew: its my pleasure... para pencilok ni patut dimusnahkan!!!

Takilala said...

jahat punya cilok.

cimca said...

aku cilok motor ja, cilok lain nda ku berani...

mrbad said...

hahahahhaha bodoh punya penyamun tarbus!! tarak maruah!! gua cilok pun kasi kredit sama itu tokey!!

Jairo said...

yalah .. at least kasi la kredit ngan tuan punya....