Thursday, April 30, 2009

TOP TEN SONGS LIST YANG KITA ORANG COVER MASA JAMMING...

Dimasa permulaan munculnya band aku di sekitar tahun 1996, aku ngan kawan2 masa tu selalu jamming dihujung minggu... benda ni melarat sehingga tahun 1997 yang mana aku masuk kat ITM Sabah... masa tu la jejak permulaan penubuhan band Mi Scusi aku ni. Dulu sebelum guna nama Mi Scusi kita orang pakai nama Hysteria... Aku nak share ngan korang top ten song list yang kita orang wajib cover kalau perform or jamming... carta ni dari nombor sepuluh hinggalah yang pertama... rasanya lagu2 ni masih di cover (kalau berkesempatan) dalam mana2 sessi latihan or performance Mi Scusi... adakah antara lagu tu yang korang sukai?
10. Tajuk: Have Your Ever Seen The Rain
Artist: CCR (tapi kita orang selalu cover versi Ramones)
09. Tajuk:Liza & Louise
Artist: NOFX
(lagu ni best tapi tak jadi top 5 pasal aku tak berapa suka nyanyi lagu ni aku rasa mcm susah heheheh... suka dgr jak)
08. Tajuk: Listed M.I.A
Artist: Rancid
(lagu ni selalu aku jer yang buat silap.. heheh semput aku nak nyanyi.. plus english aku yang tunggang langgang.. bantai la bukannya aku nak ikut akademi pantatsia)
07. Tajuk: Runaway
Artist: Del Shanon
(ntah napa cover lagu ni.. sebelum The Pilgrims kuar lagu cover ni aku dah minat lagu ni... mmg cita rasa aku lagu2 oldies kot heheheh)
(live version)
(video clips version)
06. Tajuk: Ruby Soho
Artist: Ruby Soho
(hahahaha mmg taraf lagu wajib ni... sampai dua tiga kali main masa jamming.. all time fav)
05. Tajuk: Roots Radical
artist: Rancid
(ni jgn ckp la... cuma ngan genarasi kedua line mi scusi ni tak pernah cover walaupun semua line up dia sukakan lagu ni.. errmm tak tau la napa tak cover... mungkin pasal kami dah byk lagu sendiri kot...)
04. Tajuk: Journey to the End of the East Bay
Artist: Rancid
03. Tajuk: Angelfuck
Artist: The Misfits
(lagu ni sampai sekarang masih kita orang cover since 1996 till now... tak kira la masa jamming ker masa live.. kira mmg ada di cover punyer)
02. Tajuk: Some Kinda Hate
Artist: The Misfits
(lagu ni lagu wajib kita orang kalau buat warm up masa jamming ataupun masa sound check kat stage... juga di cover since 1996 & kami tak pernah bosan ngan lagu ni)
01. Tajuk: Astro Zombies
Artist: The Misfits
(all time favorite... sebelum tido pun dgr lagu ni hahahahahaha... lagu misfits yang pertama kita orang cover di sepanjang hayat band ni ditubuhkan.. jugakbermakna lagu misfits yang paling lama berada dalam playlist kita orang... sehingga kini juga jadi lagu kegilaan kami di pentas... begitu juga dgn crowd yang tengok show kami!!!!)
Baiklah sekian, terima kasih... itu saja utk hari ini...
p/s: video kat bawah ni.. Astro Zombies versi My Chemical Romance... Dedicated utk kawan mat emo aku Faust, Latios, Bijak Sinner, Lutfie, & En. Catas... korang layan la lagu ni sambil kelar lengan...
------------------------------------------------------
manakala lagu yang aku suka secara personal tapi tak gemar nak di cover oleh band member yang lain.... tak tau kenapa... lagu ni tak best kot?
lagu ni tajuknya SILLY THING dinyanyikan oleh kumpulan SEX PISTOL... kali terakhir cover lagu ni dalam tahun 2003 kot.. tak ingat dah lama tak main.. isk isk isk tapi aku masih ingat lagu ni sampai sekarang.

7 comments:

Anonymous said...

haha nice..
but i dong jam.. =P

Jairo said...

ken: nevermind.. hahaha u can enjoy by listening it maahhh.. cheers!!!

LutfieHensem said...

rambut i dah bole buat macam mamat mcr tu.terima kasus dedicated ye.been waiting for so long.

*joget karate kid wacha kipas kincir angin*

Takilala said...

lagu "ITM di hatiku" ko x cover ka masa tu?

zarni said...

bro,
lama dah tak dengar nama "sex pistols" ni....ianya kembali semula dalam memori...btw, lagu warisan version punk tak buat ke?

Jairo said...

Takilala: lagu itm di hati ku suda kami cover dlm versi grindcore

zarni:sex pistol rulz... skrng ni kami main lagu waris horror punk jer heheheheheheh

berteromber said...

gua cuma tau lagu Have ever seen the rain ngan runaway jer...oldies rules...hehe..