Sunday, January 4, 2009

FULL PLEDGE MUNKEES - PICK IT UP! Cd REVIEW

Aku beli CD Full Pledge Munkees ni kat Apple Studio Kota Kinabalu, Sabahmasa band aku Mi Scusi nak jamming. Untuk pengetahuan korang band Full Pledge Munkees ni adalah band ska yang berasal daripada Republik Singapura. Album Pick it Up! ini adalah keluaran label Nyaring Records yang mana ianya adalah kepunyaan saudara Nazri dari band Plague of Happiness.


Cd ini mengandungi 12 buah lagu iaitu:

1) Dengarlah
2) Munkee In The Closet
3) Come Back Home
4) Green Note
5) Skadiac
6) Edu
7) The Ego Has Landed
8) Sadism
9) Johnny Insano
10) On The Line
11) Best Day Of My Life
12) When We Are Gone

Overall, band ini sebenarnya adalah sama ngan mana2 band ska kat luar sana. Secara peribadi band ni mengingatkan aku kepada band Distorted Penguin, Suburban Legend dan Green Day. Uiks napa plak tetiba ada band Green Day? Hahhaha Kalau korang nak tau vocalist Full Pledge Munkees ni iaitu Mr. Fido ni mempunyai suara yang iras2 cam vocalist Green Day Mr. Billie Joe Amstrong. Aku ingat masa dalam cd jak sama tapi masa live pun perghh sebijik beb!!! Buktinya masa aku tengok drg perform live time drg perform kat Raz Ma Tazz Sabah sempena featuring Plague Of Happiness Kawan Malaysian Tour tahun lalu... Betul wa cakap lu... mmg sebijik cam Billie Joe.

Ok, Untuk Cd ni my favorite tracks adalah Dengarlah, Munkee in the closet, dan Best Day of my life. Walaupun rating aku average tapi aku rasa still berbaloi untuk membeli CD ni dan ni mmg jujur aku katakan... (drummer drng mmg sempoi la got talent!!!) . So, utk mendapatkan stuff ni korang boleh la kontek Nyaring Record kat www.nyaring.com

No comments: