Tuesday, February 10, 2009

BALZAC: THE MAKING OF CAME OUT THE GRAVE CD featuring FIENDISH GHOULS NIGHT T SHIRT

Baru - baru ni En. Joad sempat beriak BalzacWi ngan aku aku pasal baru dan CD Balzac dia baru sampai setelah seminggu lebih mengorder dah shocker international(laman web yg jual merchandises Band Balzac). So, dengan kesempatan tu aku berpeluang untuk review sikit dan kongsi ngan korang semua pasal benda - benda yang di order ni... Untuk review pasal yang pernah aku buat korang boleh klik kat SINI pasal kat situ juga di sertakan pautan utk ke Shocker International.  Untuk review kali ni aku akan review tentang T Shirt The Fiendish Ghouls Night ngan Cd audio The Making of Came Out The Grave.

Gambar: T- Shirt pandangan depan (jgn tertipu gambar itu bukannya 3d tapi hanya bentuk perut model baju)
T-shirt yang di order ni adalah diantara design terbaru yang dioffer kat dalam Shocker... Kira gempak la bagi peminat fanatik Balzac... Kalau pakai mmg boleh riak tahap koyak lubang idung punya. Namun agak berbeza dari segi material kain yang dia guna pada T shirt kali ni. Ntah la... Aku perasan kainnya agak nipis sikit berbanding dengan T Shirt yang aku order sebelumnya. Tapi untuk harga sememangnya t shirt fiendish ghouls night agak sedikit murah jika berbanding ngan yang aku beli sebelum ni (utk makluman pattern tu dah sold out heheheh). Mungkin sebab baju yang sebelumnya aku order dari Jepun website (rasanya la...  pasal drg charge guna YEN) dan yang ni plak Joad order dari International Web.. di charge dalam USD (betul ka Joad?) Mungkin ada sikit pengurangan kualiti material utk cut cost... Walaubagaimanapun kualitinya masih berada di tahap yang baik. Ngam juga dorang kasi nipis sikit kainnya pasal cam baju aku tu kainnya tebal dan mmg panasla kalau dipakai diwaktu tengahari org time gigs hehehehe (takpe horror punya pasal pakai jak la)

Gambar: Pandangan belakang la plak
Amacam.. cun tak? kalau korang tak suka apa leh buat.. dah kitaorang minat sangat.. apa2 pun nampak cun... macam la orang minat mawi.. kalau dah minat tu.. muka dia time meneran taik keras pun boleh korang buat poster.. betul tak? Fanatik la katakan... Memang world abisla... Ok la stop citer Mawi world... Kita sambung plak pasal CDnya... CD The Making of Came Out The Grave ni adalah limited edition... Hanya sesuai untuk peminat fanatik... Kalau orang baru nak kenal Balzac cd ini takkan menjadi rekomendasi aku... Walaubagaimanapun bagi akulah Album Came Out The Grave adalah album terbaik Balzac dan aku minat semua lagu kat dalam album ni... So, Cd limited edition ni plak kisah the making of album Came out the grave... Cehhh macam movie plak.

Gambar: CD dier la ni... Harganyer USD5 kalau tak silap free utk ahli Fiendish Club
Package CD ni agak simple jak yang mana sarung plastik cover sekeping dan CDnya hahahaha kat dalam mengandungi 18 lagu yang mana sebenarnya hanya ada 3 title iaitu Came Out The Grave 7 track, Inside My Eyes 7 track, & Zetsubou - no Ano - Basho - E 4 track.. ehehehe faham tak.. kalau tak paham sila klik gambar2 kat bawah nun... utk lebih jelas. Kalau korang dengar ianya merupakan proses pembikinan riff lagu (3 lagu ni mmg fav dlm album Came out the grave).. Dari sessi jamming kat tembok... versi baru buat riff hingga la ke versi jamming ada silap2 jam lagi hahaha dan sehingalah proses terakhir jadi track minus 1... hahaha boleh karaoke wa ckp lu... tapi kalau dengar versi demonya mmg haprak la hahahaha baik korang amik gitar tong pastu main + nyanyi lalalala(tanpa lirik) record then rilis gitu la suasananya hahahah.. tapi kalau korang dgr dari mula korang akan nampak macamana proses lagu tu dibuat. Memang sesuai ngan titlenya The Making of...

Gambar: Ni Cover depan CD tu...

Gambar: Ni plak cover belakangnya... klik utk tengok list lagu dorang

Gambar: Ni plak goodies daripada cd yang korang beli...
Korang beli CD ni ada dapat free gift juga... Bagi peminat fanatik goodies ni adalah sesuatu yang berharga heheh walaupun ianya hanya sekeping kertas hahahahaha. Kalau beli CD ni korang dapat sekeping Calendar, dan tiket lama utk show drg yang lepas2 hehehehe kira ok la.. free... so ambik jak la. Oklah rasa takat ni jak la ruangan review aku... oh yah kalau korang nak jadi ahli kelab Fiendish balzac ni yurannya hanya 50usd utk seumur hidup... upon registration korang boleh dapat free gift dari band ni such as tshirt.. bla bla bla dan bla... dan juga diskaun la heheheh so, p la check it out di website dorang nun...
p/s; aku tak faham ngapa gambarnya tunggang terbalik padahal masa aku upload nampak ok jak...

1 comment:

Takilala said...

dlm minggu ni sampai la BalzacXRaiya mu atu. Boleh la ko review lg. hahaha.